Live Report | Carl Palmer, Nicosia-Cyprus, 12 December 2009
Συγκλόνισε το Ριάλτο ο Carl Palmer
Εκστασιασμένο άφησε το Σάββατο το βράδυ το κοινό στο Θέατρο Ριάλτο ο
Βρετανός ντάμμερ Carl Palmer με το προσωπικό του σχήμα αποδίδοντας
κομμάτια του ιστορικού progressive rock σχήματος Emerson, Lake &
Palmer (ELP) με το οποίο αναδείχθηκε τη δεκαετία του ’70. Σε μια
συγκλονιστική παράσταση, όπου ο Palmer, δεν έπαιζε απλά τύμπανα, αλλά
«μιλούσε» μαζί τους σε διαφορετική ένταση ανάλογα με το κομμάτι, μάς
κατέκλυσε με μια σειρά από κομμάτια των ELP είτε αυθεντικά είτε τις
διασκευές σε κλασσικά κομμάτια που οι ELP έφεραν σε μια νέα ροκ
διάσταση. Αποκορύφωμα η εκτέλεση όλου του ζωντανού δίσκου των ELP
«Pictures At An Exhibition» με τη διασκευή του κλασικού κομματιού του
Ρώσου συνθέτη Μουσόργκσκι.
Βγάζοντας ήχους ακόμα και από το τελευταίο κομμάτι των τυμπάνων, έπαιξε τεχνικά, γρήγορα, ρυθμικά και με κάθε δυνατό τρόπο εξάγωντας συναίσθημα από τα άψυχα τύμπανα του.
Συνοδευόμενος από νεαρούς μουσικούς, τον μπασίστα Stuart Clayton και
τον κιθαρίστα Paul Bielatowicz, ο Palmer έμοιαζε σε κάποιες στιγμές σαν
χταπόδι που δεν προλάμβαινες να παρακολουθήσεις το παίξιμό του.
Συγκεκριμένα
οι Carl Palmer Band ξεκίνησαν με το «The Barbarian» (διασκευή των ELP
σε κομμάτη του Ούγγρου συνθέτη Μπέλα Μπάρτοκ) και συνέχισαν με το
«Hoedown» (διασκευή των ELP σε κομμάτη του Αμερικανού συνθέτη Ααρόν
Κόπλαντ) και με το «Peter Gunn» (διασκευή από τον Αμερικανό συνθέτη
Χένρι Μανσίνι). Το πρώτο αυθεντικό κομμάτι των ELP που ακούστηκε το
Σάββατο το βράδυ ήταν το «Bitches Crystal» ενώ ακολούθησε μετά τη
διασκευή των ELP στο «Canario» του Ισπανού συνθέτη Χοακίν Ροντρίγκο το
επίσης αυθεντικό Tarkus. Ηταν η ώρα που ο Palmer αποχώρησε για λίγο από
τη σκηνή και οι δυο νεαροί μουσικοί εκτέλεσαν τα σόλο τους αξιοποιώντας
μέρη από κλασικές συνθέσεις. Η σκυτάλη δόθηκε στον Palmer. Η συνέχεια
συμπεριλάμβανε το «Trilogy» των ELP και ολόκληρο το «Pictures At An
Exhibition». Ακολούθησε η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία των ELP το
«Fanfare For The Common Man» άλλη μια διασκευή στον Κόπλαντ και το
«Carmina Burana» του Γερμανού Καρλ Ορφ αφήνοντας το κυπριακό κοινό με
ανοικτό το στόμα.
Θαυμαστής του Ριάλτο
Κατά τη διάρκεια της συναυλίας ο Palmer αποκάλυψε στο κοινό το θαυμασμό του για το Θέατρο Ριάλτο υπογραμμίζοντας ότι αρκετές φορές βρέθηκε στο χώρο ως θεατής και πάντα επιθυμούσε να βρεθεί στη σκηνή του Ριάλτο.
Κατά τη διάρκεια της συναυλίας ο Palmer αποκάλυψε στο κοινό το θαυμασμό του για το Θέατρο Ριάλτο υπογραμμίζοντας ότι αρκετές φορές βρέθηκε στο χώρο ως θεατής και πάντα επιθυμούσε να βρεθεί στη σκηνή του Ριάλτο.
Η έκπληξη που προκάλεσε έσβησε όταν ο ίδιος είπε ότι εδώ και 10 χρόνια έχει διαμέρισμα στη Λεμεσό...
Νικόλας Νικόλα
(ΧΑΡΑΥΓΗ)
(ΧΑΡΑΥΓΗ)
Comments
Post a Comment